2011. február 17., csütörtök

Könyvajánló

Sziasztok!

Szeretnék egy újabb könyvecskét ajánlani nektek, de ugyanakkor nem is. Igazából csak erős idegzetűeknek, és semmiképp sem érzelmileg labilis egyéneknek. A könyv nem más mint Jay Ashertől a Tizenhárom okom volt...
Maga a könyv nagyon tetszett. Tökéletesen ábrázolta, min ment keresztül Hannah Baker, és milyen folyamatok, cselekmények egymás utánisága vezetett ahhoz a döntéshez, hogy véget vessen életének. A könyv két szemszögből olvasható. Az egyik Clay Jensen, én mikor olvastam az ő szemével láttam az eseményeket. A másik Hannah, aki hangkazettákra vette fel, kik azok az emberek, akik miatt úgy döntött eldobja életét. Ezeket a kazettákat sorra elküldte ezeknek a bizonyos embereknek, akiknek végig kellett hallgatnia, viselve tetteiknek következményeit, majd a következő egyénnek továbbküldenie. Clay retteg, miközben a kazettákat hallgatja, hogy milyen szerepet játszott Hannah döntésében, mivel bánhatta meg a lányt. 


Nekem a könyv nagyon tetszett, tényleg, de soha többet nem akarom a kezembe fogni. Sikerült olyan szinten azonosulnom Hannah érzéseivel, hogy két napra teljes mértékben magamba zuhantam, és olyan mély depresszió uralkodott el rajtam, hogy magam is elgondolkodtam, életem értelmén. Nagyon remélem, hogy valójában sosem kell így éreznem nap, mint nap. Nem egyszerű az életem, de kinek az? Igenis szembe kell szállni a problémákkal, és nem menekülni! És ez a könyv mindenképp figyelmeztetés azok számára, akik hasonlókon mennek át, illetve figyelmeztetés azoknak, akiknek a környezetében olyan ember van, aki hasonló "tüneteket" produkál, mint Hannah az öngyilkossága előtti közvetlen időkben. 
Figyeljünk embertársainkra, és segítsünk, mert egy beszélgetés valakinek az életét mentheti meg.!Thanks for my LÖBS
Éld meg most, amit a többi ember majd csak a jövőben fog megélni! Mit akarsz? (...) Értelmet akarsz adni az életednek, ezért a lehető legintenzívebben akarod megélni. Ez egyszerre csapda és eksztázis. Maradj tehát éber, vedd észre a veszélyt, de éld át az örömöt, a kalandot, hogy az a Nő vagy, aki a tükörképeden túl van.
/Paulo Coelho/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése