2012. május 19., szombat

I have to go...

Végre megjött az áhított levél. Aztán megérkezett a sokk. Végül pedig az aggódás és a gyomorideg. A helyzet a következő. Az iskola megnyerte a pályázatot, így megvan az összeg a külföldi gyakorlatra. Tizennégy diák mehet. Nézzük, mik a követelmények az első körre. Kell írnom ANGOL nyelven, itt a hangsúly az angolon van, egy europass típusú önéletrajzot, illetve szintén angolul csatolva egy bemutatkozó és motivációs levelet. Ha ezeket elfogadják, és rábólintanak és a szakmai gyakorlatról is pozitívan nyilvánul meg rólam a tereptanárom, amire vajnyi kevés esélyt látok, illetve a tanulmányi átlagom is megfelelő (ez legalább stimmel), és a szóbeli elbeszélgetésen, ami mondanom sem kell szintén angol nyelven fog zajlani, is ügyes leszek, akkor szabad a pálya.
Egy hetem van, pontosabban öt egész napom. Fene se gondolná, hogy egy önéletrajz megírása ennyire bonyolult. És ilyenkor nincs egy épkézláb ember, aki tud segíteni megírni. Ez az én formám. De majd ha megyek angol órára, közösen letámadjuk drága jó tanító néninket. A másik a motivációs levél. Szóban meggyőző tudok lenni, de írásban. Bár annyi előnye van az írásnak, hogy azt le tudja nekem jobb nyelvtudással rendelkező ellenőrizni, míg szóban ott helyben kell jól beszélni. Nem is értem, hogy gyakorlásképpen miért nem angolul írom ezeket a sorokat. Szeretnék egyszer ennyire penge lenni, de az vagy sosem fog megtörténni, vagy csak nagyon távoli jövőben. És akkor, most jöjjön a fő az önbizalom szöveg. Ha már belevágtam, akkor ugye végig kell csinálnom. Nézzük csak, elég sok minden szól emellett a lehetőség mellet. Ha sikerül, akkor elmondhatom ,hogy végre én is elértem egy kitűzött célt. Megmutathatom neki, hogy képes vagyok véghezvinni a terveimet. Magamnak is bizonyítok, és nem utolsó sorban óriási lehetőséget kapok az élettől. Később a munkakeresés fázisában egy ilyen szakmai gyakorlat nagyot tud az ember hátterén dobni, és ha nem itthon képzelem el a jövőmet, egy jól sikerült szerepléssel, még egy állásajánlathoz, de külföldi kapcsolatokhoz mindenképp hozzájuthatok.
Félek. Rettegek. Izgulok. Örülök. Aggódom. Reménykedem. Összeomlom. Felállok. Küzdök. Teljesítek.

"Van egy személyes történeted, amit be kell teljesítened, és kész. Nem számít, hogy a többiek támogatnak, bírálnak, átnéznek rajtad vagy elviselnek: azért csinálod, amit csinálsz, mert ez a sorsod ezen a földön, ez minden örömöd forrása."
/Paulo Coelho/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése