2011. július 15., péntek

Könyvajánló: Laurie Halse Anderson: Hadd mondjam el!

Ahogy ígértem, itt a legújabb olvasási élményem. Ezt a könyvet már évek óta kerestem és most végre megkaparinthattam a nővérem jóvoltából. 
Hogyan is találtam a könyvet? Hát, be kell valljam először a belőle feldolgozott filmet találtam meg egy videómegosztó oldalon. A film címe eltért a könyvétől (Speak/Beszélj) névre hallgat. A főszerepbe, Kristen Stewartot láthatjuk, akit már mindenki jól ismer az Alkonyat Bellájaként. A filmben van némi nemű eltérés, de ettől függetlenül rendkívül jól átadja az üzenetet. Vagyis azt, hogy Melinda miként dolgozza fel a nyáron történt buli borzalmait. Hogyan sikerül eljutnia oda, hogy beszéljen erről. 
(a könyv borítója)

A könyvben rendkívül tetszett az a kissé szarkasztikus humor, ami Melindának van. Bár úgy tűnik az egész élete tönkrement. Nincsenek már barátai, akire azt hiszi a barátja, kiderül, hogy csak kihasználta. A szüleivel sincs valami jó viszonya, az iskolában nem teljesít jól. Az egyedüli, amiben jeleskedik, az a rajz óra. Mr. Freeman érdekes feladatot ad a diákjainak az évre. Egy szóból kell alkotniuk. Melinda a "fa" szót húzza. először nem érti, mit lehet egy fával kezdeni. Később rájövünk, hogy a fáin keresztül próbálja elmesélni, mi történt vele. A könyv végére kiderül, hogy mi is történt a lánnyal és bár nem oldódik meg minden, mégis úgy érezhetjük, hogy happyend lett a vége.
( a film trailere)

Összességében nekem nagyon tetszett a könyv és a film is. Elég kevés filmről mondható el, hogy van annyira jó, mint a könyv. Szóval, ez a történet nálam erősen a top 10-ben van és bátran tudom mindenkinek ajánlani. 

2 megjegyzés:

  1. Milyen érdekes, hogy ezt a könyvet évekkel ezelőtt találtam a könyvtár könyvespolcainak egyikén, csak úgy céltalanul kutatva... és hozzád is így jutott el a könyvtárból (mármint általam keresztül,de... érted a lényeget.) ;)

    VálaszTörlés
  2. Igen, értem. És, nagyon örülök, hogy általad hozzám is eljutott.:)

    VálaszTörlés