2011. július 30., szombat

Filmajánló: Soul Surfer

Tegnap estefele böngésztem az interneten a kedvenc online filmnézős oldalamon, mikor rábukkantam erre a gyöngyszemre. Már korábban találkoztam ezzel a filmmel, és minden létező információt megtudtam róla, de úgy tudtam, hogy még nem volt meg a premiere. Ehhez képest a neten már DVD minőségben nézhető volt. Bár hajnali kettőig fent voltam, de azt hiszem, mindenképp megérte ezért a filmért. 
(A film plakátja)

A történetről:

A 13 éves Bethany Hamilton családjával a Hawaii-szigeteken, Kauaiban él. Egész addigi életét a szörfözésnek szenteli. Különlegesen tehetséges ebben a sportban. Minden álma, hogy profi szörfös legyen, ami felé igen jó úton halad. Egy nap, egy kis baráti szörfözés tragikus véget ér, mikor cápa támadás éri a lányt. Túl éli, de az egyik karját elveszíti. Ezután tanulja meg Bethany, hogy ha kitartó, bármire képes lehet. Végül ismét visszatért a vízre, és újból szörfözni kezd, ezzel pedig, utat mutat a hozzá hasonlóaknak. Mégpedig, hogy akarat erővel bármire képes lehetsz. 
(Bethany Hamilton)


A film alapját egy valós esemény adta. Betheny Hamilton valóban él, és az ő életéről szól ez a film. Arról, hogyan állt talpra a baleset után, és vált profi szörfössé, és egyben a hasonló sorsúak nagykövetévé. 
(Bethany Hamilton és az őt alakító AnnaSophia Robb)

Saját élményem erről a filmről, nem önthető szavakba. Azonban nagy részben át tudtam érezni azt, milyen volt Bethanynak szembesülni azzal a ténnyel, hogy az álma, hogy profi szörfössé váljon szertefoszlik. Bár jómagam nem vesztettem el semmilyen testrészemet (most gyorsan le is kopogom), de én is szembesültem a ténnyel, hogy a sportolást jobb lenne abbahagynom az egészségem érdekében. Csak most, ezután a film után jöttem rá, hogy nagyon szerencsés ember vagyok, mert az a pár műtét, amin keresztül mentem, csöppet sem volt annyira tragikus, vagy fájdalmas, mint, amit ez a lány élt át. És ő velem ellentétben nem adta fel. Nem hagyta, hogy az akadályok útját állják. Tehát a tanulság számomra, bármi is történjék a 
jövőben, akarat erővel és kitartással bármire képes vagyok!
(A film trailere)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése